E -postmarknadsföring – Ett kraftfullt verktyg för ditt företag

Ett av de utmärkta sätten att komma i kontakt med dina kunder är att använda sociala medier som Facebook, Twitter och Pinterest. Men människor hävdar att e -postmarknadsföring inte längre förblir effektiv och relevant på grund av framgångarna med sociala medier.

Sluta lyssna på dem, eftersom det här bara är missuppfattningar. E -postmarknadsföring lever fortfarande och fungerar bra som en av de mest effektiva och kraftfulla teknikerna för onlinemarknadsföring och att ha kontakt med dina kunder.

Definiera e -postmarknadsföring

För det första måste du veta vad e -postmarknadsföring är innan du går mot skälen som förklarar varför det är så användbart i affärer.

När en person besöker din webbplats och tänker prenumerera på din e -postlista i syfte att hålla kontakten med dig via e -post, kallas det e -postmarknadsföring. En sändlista som denna är ganska viktig om du säljer en tjänst eller produkt seo. Med e -postmarknadsföring kan du bygga kundlojalitet, tjäna förtroende och främja varumärkesmedvetenhet samtidigt som du uppmuntrar dina prenumeranter att köpa av dig oftare.

E -postmarknadsföring har flera fördelar. Även om det är ett bra marknadsföringsverktyg, tyvärr verkar det ha ett dåligt rykte hos några företag, som inte förstår det fullt ut.

Vissa företag anser att människor omedelbart överväger att hitta ett e -postmeddelande från en främling och de tar bort det och tänker dåligt på sitt företag.

Detta kan i viss mån vara sant, främst för att företag inte har tagit sig tid att vårda sin lista. Men med ansvarsfull marknadsföring kan en e -postmarknadsföringskampanj fås att fungera exceptionellt bra för ditt företag.

E -postmarknadsföring mot sociala medier

Som förklarats tidigare är sociala medier som Facebook och Twitter fantastiska sätt att ansluta till både befintliga och potentiella kunder. De är perfekta plattformar för reklam från mun till mun, skapar starka band med din nuvarande publik och sätter dig själv inför en ny publik.

Båda dessa verktyg är nödvändiga för ditt företag. Du kan dock inte kontrollera vem som ser dina uppdateringar eller när de syns.

Bortsett från detta kan du inte kontrollera dessa anslutningar fullt ut, eftersom sociala mediasidor som Twitter, fortsätter Facebook att göra ändringar utan att meddela hur de kan påverka hur du ansluter dig till dina följare.

Sociala mediasidor ger dig inte möjlighet att ansluta människor en-till-en eftersom du kan ansluta via e-post. Genom att använda e-postmarknadsföring kan dina kampanjer finjusteras av dig, samtidigt som de bildar en lista över personer som visar genuint intresse för vad du än erbjuder.

Med Twitter till exempel konkurrerar ditt budskap med hundratals eller till och med tusentals andra tweets från företag som marknadsför liknande produkter eller tjänster som dina. Detsamma gäller på Facebook.

Även om du har ett stort antal fans följer de säkert också andra sidor, vilket minskar ditt budskaps effekt. Samma sak gäller för e -postmeddelanden, men genom att skicka ett personligt e -postmeddelande kan du få deras uppmärksamhet eftersom de faktiskt skulle öppna och läsa din e -post. De distraktioner som finns på sociala nätverk inklusive senaste statusuppdateringar, chattalternativ och nya foton finns inte i e -postmarknadsföring.

Av denna anledning är det viktigt för dig att anstränga dig och omvandla dina följare till din e-postmarknadsföringslista så snart som möjligt. När det är klart har du full kontroll och auktoritet som de finns i listan över Dina kontakter. Du förlorar dem bara om de väljer att avsluta din e -postlista.

Hur kan du få dina sociala nätverkare att prenumerera på din lista?

Det är inte alls svårt. Du måste bara ge dem anledningen till att gå med dig. Till exempel erbjuda dem något som de inte skulle ha något emot att ge sin e -postadress är en bra idé.

Du kan erbjuda en guide, specialerbjudanden eller ett svar som tar upp ett visst problem eller problem som stör din publik, exklusiv information eller speciell typ av kupong eller rabatt, särskilt för alla dina e-postabonnenter.

Du måste välja något som inte bara är av verkligt värde för dina e -postabonnenter, utan också är av intresse för din målgrupp.

Sådana åtgärder är inte tillräckligt för att hålla din e -postlista aktiv och intresserad. För att undvika att förlora dessa värdefulla anslutningar måste du tänka på hur du ständigt kan leverera information som hjälper dem att förbli engagerade och övertala dem att öppna e -postmeddelandet som du skickat.

Betrakta dina e -postabonnenter som royalty

Kunder som besöker ditt offline -företag eller kontaktar dig via telefon har höga förväntningar på att de kommer att behandlas rätt och på ett speciellt sätt. Utan tvekan, när du hanterar dina kunder ansikte mot ansikte, blir du erkänd för utmärkt kundservice och för att erbjuda en utmärkt köpupplevelse. Vad du bör göra är att erbjuda samma erfarenhet till dina e -postmarknadsföringskontakter.

När en person går mot dig genom att prenumerera och lita på dig med sin e -postadress, förmedlar han dig faktiskt att han gillar vad du erbjuder och vill lära känna dig mer.

Tänk på det här sättet, du har blivit inbjuden av dem till deras inkorg. Därför är det ditt ansvar att detta förhållande och förtroende inte ska missbrukas av bombningen av dina försäljningsplatser som fortsätter att marknadsföra dina tjänster och produkter. Du måste vårda din e -postlista. Försök att vara till hjälp såväl som informativ och skicka nyheter och erbjudanden, som du anser att de gillar att veta om.

Anser inte din e -postlista som en grupp ansiktslösa namn. Tänk på din ideala kund och utbyt tankar med dem en till en. Detta gör dina e -postmeddelanden mer informativa och personliga, vilket stärker bandet med din målgrupp.

Skapa ett nyhetsbrev

Ett perfekt sätt att hålla kontakten med din e -postlista är ett nyhetsbrev. Det ger dig en idealisk blandning av uppdateringar, nyheter, information och specialerbjudanden om ditt företag för att utveckla engagemang med prenumeranterna och gör det möjligt för dem att veta mer om dig. Nyhetsbrev är också ett utmärkt sätt att uppmuntra uppmaningar till handling, kan vara med begränsad tid erbjudande.

Huvudsyftet är att göra relevant information tillgänglig, som dina idealklienter vill läsa. Men du bör vara försiktig med att inte göra dem uttråkade. Informationen ska vara passionerad och intressant.

Skapa ett starkt band med dina prenumeranter

Med tiden kommer din kontakt med dina prenumeranter att växa. I takt med att det blir starkare ökar dina abonnenters lojalitet mot ditt företag och följaktligen får din företags försäljning och vinst ett uppsving. Ditt företag kommer att få nya hänvisningar, möjligheter och ömsesidigt fördelaktiga associationer tillsammans med att bygga upp en ny kundbas.

Ditt företag blir upprepade affärer med e -postlista

Om du inte använder internetvärlden kan du gå för att placera en annons i din lokala tidning eller investera i flygblad eller använda andra reklammedier.

Här fångar du bara nya kunder om ett stort antal människor ser din annons. Men en e -postlista ger dig möjlighet att knyta och vårda dina prenumeranter och på sikt utgör du framgångsrikt en bas av lojala kunder som gillar att köpa av dig upprepade gånger.

E -postmarknadsföring är utan tvekan ett av de mest effektiva verktygen för att etablera en stor kärna av nya kunder online förutom dina vanliga lokala kunder i ditt företag.

Om du inser hur kraftfullt det kan vara att skicka ut e -postmeddelanden, vilket resulterar i såväl extra försäljning som leads, kommer du så småningom att kunna formulera en marknadsföringskampanj som gör ditt företag mer lönsamt än tidigare.

Billigaste såväl som effektiva reklamteknik

Ändå är e -postmarknadsföring ett av de lukrativa sätten att marknadsföra alla företag. Med tiden kan du skapa en e -postlista med många potentiella kunder som visar ett stort intresse för vad du erbjuder genom att ge dig sin e -postadress.

Kommunikation med dina prenumeranter är helt gratis och var och en av dina e -postmeddelanden resulterar i enorm försäljning.

Att underskatta kraften i e -postmarknadsföring är ett misstag

E -postmarknadsföringsverktyget är varken dött eller föråldrat. E -postmarknadsföring ger dig mer kontroll och åtkomst över meddelandet. Faktum är att genom att ange sin e -postadress tillåter prenumeranter dig faktiskt att kontakta dem. Denna åtgärd avslöjar deras intresse för allt du har att erbjuda.

Genom e -postmarknadsföring får du möjlighet att skapa en stark relation med dina prenumeranter. Detta förhållande är det som ger dig kraft som människor som gör affärer med människor. Att ta hand om din lista ordentligt betyder att dina prenumeranter kommer att gilla dig mer och också lita på. I slutändan får du en mycket bättre möjlighet att öka försäljningen än dina konkurrenter.

Nu har du förstått kraften i e -postmarknadsföring, du kan skapa och köra kampanjer själv och fortsätta att skapa ett starkare band med dina onlinekunder.

Att bli framgångsrik med att skapa en vinnande e -postmarknadsföringskampanj och etablera en relation med dina kunder, är säkert en stor prestation av dig. Detta beror på att du faktiskt blir framgångsrik i att vinna deras förtroende och att förvärva deras e -postadress är definitivt ett stort och givande ansvar.

Om du gör det på rätt sätt kommer du att se din företags vinst bar stiga. Om du gör det dåligt ser du att din företagsförsäljning minskar och det kan också skada ditt varumärkes rykte.

6 tips för att göra dina e -postmarknadsföringskampanjer produktiva

Det borde vara intressant

Se till att du har inkluderat mycket värdefull information i alla dina meddelanden. Det ska vara på ett sätt som fångar din läsares intresse. Undvik att skicka ut försäljningsplatser eller bara göra det om dig. Lägg till information som faktiskt är intressant och användbar för din målgrupp. Om dina prenumeranter tror att du bara skickar e -postmeddelanden i syfte att öka din försäljning kommer de aldrig att känna sig speciella eller värderade och du kommer inte att hindra dem från att trycka på raderingsknappen eller avsluta prenumerationen på din lista. De kommer inte att bry sig om att titta på dina e -postmeddelanden längre.

Ge en synlig länk för att avsluta prenumerationen

Du kan betrakta det som ett negativt tillvägagångssätt, men det är faktiskt ett positivt. Dina läsare känner sig bekväma när de känner att de har full kontroll och inte blir pressade att göra någonting. Glöm därför aldrig att inkludera en länk för avanmälan i din e -post. Att försöka dölja det eller inte tillhandahålla någon länk kommer bara att ge dig frustration och ilska hos dina prenumeranter, vilket leder dig till att uppnå helt motsatta resultat av vad du vill uppnå.

Be om feedback

Återkoppling från din publik är nödvändig för att stärka din relation med dem och för att förbättra dina e -postmarknadsföringsprojekt. Fortsätt därför att be om åsikter, förslag eller feedback från dina läsare. Ett annat sätt att få passiv feedback är genom e -postmarknadsföringsprogram som spårar information om antalet personer som öppnar dina e -postmeddelanden eller genom att klicka på länkarna som finns där. Alla sådana återkopplingar är viktiga för att du kontinuerligt ska kunna förbättra och engagera din publik.

Inriktning på rätt personer

Det är viktigt att rikta in sig på rätt personer för att uppnå fruktbara resultat. Om du fortsätter att skicka dina e -postmeddelanden till fel kunder kommer du inte att uppnå annat än deras aggression och irritation. Att rikta in sig på fel publik är enkelt ett slöseri med tid för både dig och de riktade personerna. Det är bättre att lägga ner dina ansträngningar och tid i dina kampanjer riktade mot målgrupper som faktiskt är intresserade av att höra från dig.

Prova att göra dina e -postmeddelanden mobilvänliga

I denna tekniska värld kan dina kunder nu komma åt sina e -postmeddelanden på sina surfplattor eller mobiler. Därför är det av yttersta vikt att du formaterar dina e -postmeddelanden korrekt så att du enkelt kan läsa dem.

Gör exklusiva erbjudanden endast för dina e -postlista -prenumeranter

Du kan visa din tacksamhet för dina prenumeranter genom att skicka exklusiva specialerbjudanden, som inte är tillgängliga någonstans på din webbplats. Sådana erbjudanden kan vara gratis leverans, rabatter eller andra affärer som lockar dina kunder att uppmuntra dem att köpa av dig.