Undrar du någonsin att människor letar efter saker på internet? Tänk om du visste exakt vilka namn de skrev med en sökmotor? Om marknadsföring för att marknadsföra en produkt eller tjänst är mycket insiktsfullt att veta vilka som är de mest populära söktermerna som är relaterade till vad du marknadsför.
The Overture Company
Overture.com och Yahoo! ett företag som levererar Pay Per Click-infrastruktur till Yahoo! och andra webbplatser på Internet. Om du söker Yahoo! du ser var som helst från 1-3 avgiftskampanjer visas högst upp på söksidan och sedan i andra änden. Dessa är betalda annonsörslistor och de kommer från Overture.
Overture-sökverktyg
För att öka antalet klick i deras nätverk tillhandahåller Overture ett nyckelordsverktyg för att låta sina kunder veta vilka som är de mest populära nyckelorden relaterade till deras produktservice. Detta genererar mer intäkter för Overture och fler klick för annonsörer.
Vem som helst kan använda sökverktyget
Lyckligtvis behöver du inte vara kund hos Overture för att använda ett sökverktyg. För att hitta sökningen http://inventory.overture.com, gå till artikeln.
Hur man använder ett sökverktyg
Det bästa sättet att komma igång är att skriva in nyckelnamnet som är kopplat till ditt företag. Till exempel, om du är i marknadsföringsbranschen, här är de 10 bästa söktermerna och antalet sökningar.
Detta antal sökningar är cirka 20% av internet, multiplicera det med 5 för att få ett ungefärligt antal sökningar för hela webben, dvs. det totala antalet sökningar för e-postmarknadsföring är 48494 * 5 = 242 470 sökningar efter internet varje månad.
Hur man använder data
Värdet på detta sökverktyg går utöver att bara identifiera de mest populära söktermerna. Här är några sätt att använda verktyg för marknadsundersökningar:
Ange ditt land eller din stad för att ta reda på de mest populära sökningarna
Jämför din produkt med söktider.
Använd de mest populära söktermerna relaterade till ditt företags domännamn på din webbplats för att öka deras synlighet i sökmotorer.
Använd den för att förstå nya produkter eller tjänster, särskilt om något söks men inte är allmänt tillgängligt
Med tanke på en kändisstöd eller en joint venture-partner för din nästa internetkampanj, jämför olika kandidater och fatta ett välgrundat beslut.
Använd den för att bestämma marknadsstorlek eller segmenteringsinformation för din affärsplan.
Använd den för att hantera allt ditt webbinnehåll, från webbsidans titlar till Meta Tag-nyckelord och beskrivningar.
Använd den för att avgöra vilka kategorier som ska listas för ditt företag, från webbsidor till gula sidor.
Använd den för att identifiera viktiga sökningar för ditt företags utländska kultur och länder som du inte känner till.