SEO är en viktig del av digital marknadsföring eftersom människor gör biljoner sökningar varje år, ofta med kommersiell avsikt att lära sig mer om produkter och tjänster. Frekvent sökning är en stor källa till trafik för varumärken, förstärkt av andra marknadsföringskanaler. En bättre ranking i sökresultaten än dina konkurrenter kan ha en betydande inverkan på dina intäkter.
Sökresultaten har dock utvecklats under de senaste åren för att ge användarna mer direkta svar och information, vilket är mer benäget att behålla dem på resultatsidan snarare än att skicka dem till andra webbplatser.
Kom ihåg att sökresultatelement som utökade resultat och kunskapspaneler kan förbättra synligheten och ge användarna ytterligare information om ditt företag direkt i resultaten.
Sammanfattningsvis är SEO en kritisk komponent i en omfattande marknadsföringsstrategi. Du kan tillämpa denna kunskap på dina betalda och organiska insatser, din webbplats och dina tillgångar på sociala medier, bland annat när du vet vad dina webbplatsbesökare vill ha.
Vilket är det bästa sättet för mig att lära mig SEO?
Vår periodiska tabell över SEO-faktorer kommer att leda dig genom alla huvudprinciper du behöver veta om SEO, inklusive ingredienserna för bra SEO på sidan och utanför sidan, såväl som “Toxiner” eller strategier som kan skada din ranking .
Tre söknischer granskas också i tabellen och den tillhörande rapporten:
- Lokal sökmotoroptimering
- SEO för nyheter/publicering
- SEO för e-handel
Den här guiden till SEO är uppbyggd kring det periodiska systemet för SE O-faktorer. Dessa resurser kan hjälpa dig att lära dig om SEO och utveckla en framgångsrik plan.
Expert SEO-råd & dagliga SEO-nyheter
Search Engine Land erbjuder dagliga artiklar från erfarna bidragsgivare som täcker SEO-ämnen mestadels ur ett in-the-rench-perspektiv, förutom vardagliga nyheter från vår redaktion.
För de senaste uppdaterade SEO-nyheterna och expertkolumnerna, besök SEO-kanalen. Prenumerera på Search Engine Lands dagliga e-postnyhetsbrev, som innehåller en sammanfattning av nyheter om sökmarknadsföring samt exklusiva analyser och insikter.
SEO-biblioteket på Search Engine Land
Förutom grundläggande SEO innehåller Search Engine Land sökmotoroptimeringssektioner dedikerade till var och en av de viktigaste sökmotorerna:
- Google SEO
- Googles algoritmuppdateringar
- Google Search Console
- Bing SEO
Vad är SEO och hur fungerar det?
Sökmotorer som Google och Bing använder bots för att kryssa på internet, resa från webbplats till webbplats, samla in information om dem och indexera dem. Se indexet som ett stort bibliotek där en bibliotekarie kan hjälpa dig att hitta det du letar efter genom att dra upp en bok (eller en webbsida).
Algoritmerna analyserar sedan webbplatserna i indexet och använder hundratals rankningskriterier eller signaler för att bestämma i vilken ordning de ska visas i sökresultaten för en given fråga. I vår biblioteksanalogi har bibliotekarien läst alla böcker på biblioteket och kan berätta vilken som kommer att svara på dina frågor.
Våra framgångsfaktorer för SEO kan ses som proxyservrar för användarupplevelsekomponenter. Det är hur sökrobotar avgör om en webbplats eller webbsida kan ge informationen som en sökare söker efter den.
Eftersom du, till skillnad från sponsrade sökannonser, inte kan köpa dig upp i den organiska sökrankingen, måste SEO-experter anstränga sig. Det är där vi kan hjälpa dig.