Hur mycket ska man betala för SEO -tjänster?

Frågan dyker upp ofta. Många människor har bränts av SEO -tjänster, men många har också belönats av SEO -tjänster. Som alla affärstransaktioner eller köp bör du bara spendera dina pengar när du känner dig bekväm. Din komfortzon bör dra från olika beroenden, till exempel hur väl du känner till den här verksamheten, hur länge har du gjort affärer med den här personen eller enheten, vad är ditt första intryck, hur känner du personligen om denna person eller enhetens förmåga att tillhandahålla denna tjänst och hur bra har du gjort dina läxor.

Sanningen om SEO -tjänster är att det normalt inte är hårt arbete, men det betyder inte att det är lätt. Det tar fortfarande tid, engagemang, ansträngning, strategi, teknik, metod, skicklighet och erfarenhet att utföra SEO -tjänster av hög kvalitet. Vem som helst kan använda SEO -tjänster eftersom det är inom räckhåll för dig att lära dig, men inte alla kan tillämpa en vettig strategi för att få SEO att fungera. Det är därför SEO -ingenjörer behövs för att uppnå det nästan omöjliga, men frågan är hur vet du att du gör rätt val och inte betalar för mycket för SEO -tjänster?

Jag kan ärligt säga för det mesta SEO -tjänsteleverantörer är på upp och upp som inte vill ha mer än att göra professionella affärer och tillhandahålla kvalitets SEO -tjänster. Att identifiera varje skumma SEO -tjänst är kanske inte möjligt, men jag har några rekommenderade råd som bör hjälpa alla att få en rättvis och kvalitetsnivå för SEO -tjänster.

– Sätt dig en “realistisk” marknadsföringsbudget och mål

– Shoppa runt

– Köp inte förrän du känner dig bekväm

– Kom ihåg “billigt betyder inte alltid bättre”

– Be om referenser / hänvisningar / portfölj

– Verifiera referenser / hänvisningar / portfölj

– Be om statistisk tillväxt och framstegsrapporter

Sätt dig en realistisk marknadsföringsbudget och ett mål

Detta betyder helt enkelt att inte skämma bort dig själv och tro att du kan betala $ 200 och över natten kommer du att tjäna tusentals. Skapa istället en budget beroende på dina marknadsföringsbehov, konkurrenskraftiga bransch, förväntade resultat och tid. Om du letar efter att din webbplats ska rankas på topp 10 -sökmotorsresultatsidan för ett visst sökord eller sökord, förvänta dig att betala tusentals, ofta gånger tiotusentals, för kvalitet, professionella och pålitliga SEO -tjänster, nästan alltid beroende om sökordets konkurrenskraft. Om du vill rankas i topp 10 för sökordet “Google” är detta i de flesta fall omöjligt, men jag är säker på att det finns några SEO -företag som kommer att acceptera utmaningen, men kommer att ta ut i tusentals om inte miljoner för att försöka detta vansinniga marknadsföringsmål.

Shoppa runt

Hitta de mest tilltalande SEO -tjänsterna och jämför dem med andra konkurrenskraftiga SEO -tjänster. Nöj dig inte med “billig” eller “billig”, utan nöja dig med “effektiv” och “strategi”. Vem som helst kan göra SEO -arbete, men inte alla kan förbättra resultaten med hjälp av SEO -tjänster. Detta beror på att SEO handlar om teknik och strategi. Det handlar inte om att bara kasta tusentals länkar runt på nätet och luta sig tillbaka och vänta på explosionen. Det är faktiskt mycket mer komplicerat än så, eftersom det handlar om att ha strategi, teknik och konkurrenskraft. Du måste hitta SEO -tjänster som lever efter denna princip och kan erbjuda dig den strategiska vägkarta du behöver för att lyckas.

Köp inte förrän du känner dig bekväm

Du bör alltid känna dig bekväm med att anförtro dina pengar till en SEO -tjänsteleverantörs tassar. Om du har särskilda behov som att du vill teckna ett kontrakt, du vill ha ett specifikt löneschema, eller om du har några frågor, se till att du får svar och är bekväm med det beräknade resultatet och gå sedan vidare. Jag föreslår personligen att skaffa ett kontrakt som beskriver det förväntade resultatet och andra punkter, och sedan utforska konsekvenserna eller möjligheterna om det förväntade resultatet inte uppfylls.

Kom ihåg “Billigt betyder inte alltid bättre”

Detta är ett meddelande från en köpare. När någon erbjuder $ 20 SEO -tjänster eller till och med $ 200 SEO -tjänster, skulle jag säga “köpare akta dig”. Det kan finnas en handfull mycket skickliga SEO -leverantörer som kan erbjuda dig SEO -tjänster till rabatterade priser eller till extremt låga priser, men för det mesta vet dessa leverantörer antingen inte vad deras tjänst är värt eller vet exakt vad de gör, men kan ha hade en lyckad rad. Du måste betala högsta dollar eller aggressivt, men ändå överkomligt för kvalitet, strategiska och erfarna SEO -tjänster. SEO -ingenjörer är vad jag gillar att kalla dem. Det här är SEO: er som förstår SEO -konceptet, som är pionjärer i SEO -metoder och som inte alltid följer trenden, men känner till trenderna.

De flesta av SEO -ingenjörerna kommer inte att vara billiga, men väl värda varje spenderad krona. Om du tar hänsyn till andra marknadsförings- och reklamplattformar, till exempel tv -reklam, tryckannonsering, stora mässor/mässbaserade annonser, etc. internetmarknadsföring och sökmotoroptimering kostar jordnötter jämfört med dessa andra reklammetoder och har en längre publik publik. SEO-tjänster kan enkelt kosta mellan $ 5.000 och $ 25.000, det kan till och med vara mycket mer än så här, beroende på dina behov, men det här är mycket billigare och billigare än andra reklamplattformar. Så, nästa gång du tycker att SEO -tjänsten kostar för mycket, tänk på de andra metoderna för reklam och deras priser, tillsammans med avkastning på investeringen (ROI). SEO -tjänster kommer bäst ut varje gång jämfört med dessa andra annonsplattformar.

Be om referenser / hänvisningar / portfölj

Alla SEO -tjänsteleverantörer bör kunna peka dig på deras kvalificerade arbete. SEO -tjänsteleverantörer bör kunna presentera dig med tillgiven webbplatser som de har utfört SEO -arbete på. Detta kan till och med vara SEO -tjänsteleverantörens personliga webbplats, de borde kunna peka dig till deras ranking i sökmotorn samt några resultatdrivna SEO -arbeten inom webbplatsen eller över hela webben.

Verifiera referenser / hänvisningar / portfölj

Att verifiera information är inte alltid lätt eller genomförbart. Du bör försöka nå ut och verifiera vad du kan. Om ett skumt SEO -företag skulle bluffa, så är jag säker på att det är här de skulle börja, med vittnesmål. Jag föreslår att du kontrollerar vad du kan, men bli inte överväldigad av hänvisningar eftersom det kan vara det skumma SEO -företaget som ger sig själv beröm. Jag har faktiskt några bra verifieringstips, men det är en annan artikel i sig själv.

Be om statistiska tillväxt- och framstegsrapporter

SEO -servicekampanjen bör innehålla periodiska framstegs-/resultatrapporter så att du kan följa din webbplatsframsteg. Spåra din webbplats framsteg är viktigt på många sätt. Först berättar det om SEO -ingenjören gör sitt jobb. För det andra berättar det om SEO -metoderna, strategin och tekniken fungerar eller inte. För det tredje berättar det för dig hur väl sökmotorerna går tillbaka till dina SEO -insatser. Och slutligen berättar det hur stora framsteg som görs och i vilken takt. All denna avancerade rapporteringsinformation och trendspårning kan ge dig en överblick över din webbplatspotential samtidigt som du får möjlighet att designa eller göra om dina målsidor för att öka avkastningen på investeringen (ROI).

Okej, för att avsluta det, var noga med att du håller dig borta från usla internetkvarter och när du gör någon online -transaktion, gör dina läxor först. Kom också ihåg “billigt är inte bättre”. Tänk på det, skulle du hellre betala i tusentals till ett SEO -företag för kvalitets SEO -arbete, vilket kommer att ge resultat och öka din webbplats övergripande prestanda eller skulle du hellre betala billiga $ 200 till många olika SEO: er som aldrig någonsin ger dig resultat du förtjänar. Om en SEO -ingenjör kan öka din webbplatsförsäljning och exponering med 80% utan att din webbplats någonsin når de 10 bästa sökresultaten så har du fortfarande en bra affär. Detta är effekten av skickliga och erfarna SEO -tjänster. Den enda skillnaden mellan din webbplats och webbplatserna i topp 10,

Läs också Marknadsföringskampanjer via e -post – Robotar, människor och skor skurna medan lejon vrålade