Vad är GEO-sökmotoroptimering?

När du väl har laddat upp din webbplats till din värd är det normalt att bli upphetsad och börja annonsera din webbplats till alla populära webbplatser så att människor över hela världen kan se ditt heta innehåll eller något annat erbjudande. Men att distribuera din webbplats som kräver stora ansträngningar och det finns en chans att många människor inte bryr sig om din webbplats, medan andra kanske ignorerar länken helt eftersom du annonserar deras webbplats för människor som letar efter något helt annat. Ett effektivt sätt att locka människor till din webbplats är att räkna ut din målgrupp. Om du riktar dig mot en publik i ett visst område bör du förstå vad geo-sökmotoroptimering är.

Denna typ av sökmotoroptimering kan tillämpas även om du har en stor grupp människor.

Viktigast är att dessa människor har en gemensam plats. Detta innebär att du kan använda geosökmotoroptimering till din fördel, oavsett om du riktar dig mot en mindre folks stad eller fler människor som bor i ett visst land. Den webbplats du anger bör innebära att personer som bor utanför din plats kanske inte hittar intresse för din webbplats. Detta gäller vanligtvis webbplatser som är onlinebutiker som bara kan skicka produkter till ett visst område.

Hvad betyder Geo targeting?

Om du till exempel driver en lokal bilhandlare kan du använda geotagger-optimering för att rikta in dig på din stad och eventuellt angränsande städer. Den här metoden är i stort sett ditt enda alternativ om du hoppas locka människor till din webbplats, eftersom det finns massor av populära bilwebbplatser runt om i världen.

Geo-sökmotoroptimering är ganska mycket ett jämnt spel där du helt enkelt kan göra de mest populära nyckelordfraserna och lägga till en lokal modifierare som ett stadsnamn så att du får en nyckelordsfras som inte är lika konkurrenskraftig men ändå populär bland människor som bor i eller nära inom detta område.